تحلیل و هوش کسب و کار
هوش تجاری
هوش کسب و کار (Business Intelligence ) یا به اختصار BI یک فرآیند تکنولوژی محور برای تحلیل داده هاست. این فرآیند در نهایت به مدیران، صاحبان و تمام تصمیم گیرندههای اساسی یک کسب و کار، اطلاعاتی عملی میدهد. ابزارهای BI برای آنالیز و تحلیل دادهها به صورتهای مختلفی ارائه میشود؛ مثلا گزارش، داشبورد، چارت، نقشه، گراف و تمام ابزارهایی که بتوانند اطلاعات و دادههای خام را در قالبهای بصری و قابل استفاده به نمایش درآورند.
در حقیقت هوش کسب وکار به شما به عنوان یک مدیر کمک میکند، بفهمید که چه عواملی در موفقیت یا شکست پروژهها و فعالیتهایتان موثر است. همین باعث میشود که بتوانید بفهمید چه عواملی سود بیشتر برای شما رقم میزنند و چه عواملی سود کمتری برای شما به همراه دارند.
آنالیز تجاری
تحلیل کسب و کار (Business Analytics) یا به اختصار BA مجموعهای از وظایف و تکنیکهایی است که برای برقراری ارتباط میان ذینفعان به منظور فهم نیازها، ساختارها، سیاستها، عملیات و عملکردهای کسب و کار یک سازمان مورد استفاده قرار میگیرد، و راهحلهایی را برای توانمندسازی سازمان در راستای دستیابی به اهدافش پیشنهاد میدهد.
تجزیه و تحلیل کسب و کار در هر سازمانی نقشی حیاتی دارد. تجزیه و تحلیل نیازمندیهای کسب و کار، ایجاد مستندات مناسب، شناسایی زمینههای بهبود فرایند و تغییر سازمانی، برنامهریزی استراتژیک و تدوین سیاستهای مختلف که سازمان را به سمت آینده بهتر سوق میدهد به عنوان رایجترین راهحلها شناخته میشوند. یک سازمان میتواند با شناسایی و اجرای تغییرات خاص، از تجزیه و تحلیل کسب و کار برای دستیابی به اهداف استراتژیک خود استفاده کند. ماهیت تغییر میتواند استراتژیک یا ساختاری باشد، گاهی اوقات شامل تغییر سیاستها و فرایندهای مختلف درون سازمان برای رقابت بهتر در بازار است.
سازمانها از طریق تجزیه و تحلیل کسب وکار میتوانند با درک موقعیت فعلی بازار، مهارتهای استراتژیک و فنی خود را بهبود بخشند. این امر به آنها کمک میکند تا در مقایسه با رقبا جایگاه خود را در بازار شناسایی کنند. جنبههای بسیاری از تحلیل کسب و کار وجود دارد.
چیزی مانند تجزیه و تحلیل پیشبینی ها میتواند یک شرکت را تا سطوح جدیدی ارتقاء دهد. در حالی که هوش تجاری بسیار محدود به جمعآوری دادهها است. علاوه بر این؛ تحلیل کسب و کار در حال حاضر یکی از پر درآمدترین قسمتهای شغلی است و کارشناسان تایید میکنند که نه تنها یکی از پرطرفدارترین گزینههای شغلی است بلکه در دهه آینده؛ فرصتهای شغلی تحلیل کسب و کار دو برابر خواهد شد. که بدان معناست که زمان خوبی برای کشف بیشتر کارشناسان است.
تحقیقات بازار
تحقیقات بازار (Market Research) به فرایند جمعآوری، تجزیهوتحلیل دادهها و اطلاعات در خصوص بازار، مشتریان بالقوه، محصولات و خدمات و تاثیر آنها در بازار گفته میشود. در واقع تحقیقات بازار با بررسی رفتار بازار و مشتریان تلاش میکند تا درک درست و عمیقی از نیازها، اندازه و سهم بازار را در اختیار کسبوکارها قرار دهد. هدف اصلی مارکت ریسرچ ارزیابی قابلیتها و پتانسیل خدمات و محصولات در بازار هدف است. این امر به شرکتها و سازمانها کمک میکند تا تارگت مارکت امیدوارکنندهای را کشف کرده و نیازهای پیدا و پنهان مشتریان را درک کنند.
تمامی حقوق این وبسایت متعلق به شرکت داده های هوشمند ساویس می باشد.