مدیریت فرآیند

امروزه دغدغه‌های اصلی سازمان‌ها، دستیابی به راه‌ها و روش‌هایی برای اتوماسیون و بهبود فرآیندهای کسب و کار است.  تعداد قابل ملاحظه‌ای که روند رشد فزاینده‌ای نیز دارند، از مدیریت فرآیند کسب و کار (BPM) برای بهبود مؤثر استفاده می‌کنند.

مدیریت فرآیند کسب و کار (Business Process Management)، شامل متدها، تکنیک‌ها و ابزاری است که برای پشتیبانی از طراحی، اجرا، مدیریت و آنالیز فرآیندهای عملیاتی کسب و کار بکار می‌ رود.

مدیریت فرآیند کسب و کار با داشتن الگوهای متعدد مورد نیاز سازمان‌ها، روشی یکپارچه برای تعریف، اجرا، بازبینی و مدیریت فرآیندهای کسب و کار سازمان ها را ارایه می‌کند و با استفاده از متدها و ابزارهای مربوطه، حجم کار توسعه راه کارها را به حداقل رسانده و مدیریت امور را سهل و کارآمد می­کند. بر این اساس می‌توان گفت مدیریت فرایند کسب و کار مجموعه‌ای است از رویکردهای مدیریتی و فناوری مدرن که به نحوی ساختاریافته، منسجم و هماهنگ، برای درک و مستند سازی، مدل‌سازی، تحلیل و بهبود  مستمر فرایندهای کسب و کار مورد استفاده قرار می گیرد.

موارد زیر در سایت موجود است:

  • چارت سازمانی (فرآیند محور)
  • شرح شغلی (شغل های موجود و شغل های وابسته به فرآیند)
  • مدیریت دانش (دانش کسب شده افراد شاغل در سازمان طی سالیان )
  • چک لیست های مربوط به هر واحد و فرآیند
  • دستورالعمل ها و روش اجرایی فرآیند ها و دستگاه ها (فرآیند تولید، فروش ، ….)
  • طراحی لی اوت
  • برگزاری دوره های آموزشی مورد نیاز جهت پیاده سازی مدیریت فرآیند